مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1395 ساعت 09:452016-04-06بين الملل

کشف گلوله ای که "لورنس عربستان" شلیک کرد


تیمی متشکل از باستان شناسان موفق به کسب گلوله ای شدند که به احتمال زیاد از تپانچه "لورنس عربستان" شلیک شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این باستان شناسان که بر روی پروژه انقلاب بزرگ عربی کار می کنند، موفق به کشف گلوله ای شدند که بنابر شواهد توسط لورنس عربستان در سال 1917 در منطقه حاله عمار شلیک شده است.

این گلوله مربوط به تپانچه اتوماتیکی می شود که تنها توماس ادوارد لورنس معروف به لورنس عربستان به استفاده از آن معروف بوده و فرد دیگری از آن استفاده نمی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت انجمن باستان شناسی آمریکا، نیکلاس ساندرز از دانشگاه بریستول انگلیس در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: چیزهایی که طی 10 سال اخیر در پروژه انقلاب بزرگ عربی کشف کرده ایم، حاکی از صحت و درستی تمام چیزهایی است که توماس ادوارد لورنس در کتاب هفت ستون حکمت به آن اشاره کرده است.

توماس ادوارد لورنس باستان شناس، افسر نظامی، دیپلمات و نویسنده بریتانیایی بود که طی جنگ جهانی اول به عنوان رایزن نظامی انگلستان برای رهبران عرب حجاز کار می کرد و نقشی اساسی در انقلاب بزرگ عربی علیعه عثمانی ها داشت.

زندگی ادوارد لورنس در سال 1962 در فیلمی به کارگردانی دیوید لین با بازی پیتر اوتول در نقش اصلی ساخته شد و برنده هفت جایزه اسکار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گلوله ای که "لورنس عربستان" شلیک کرد

کشف گلوله ای که "لورنس عربستان" شلیک کرد